الگوریتم برت BERT از بزرگ ترین و مهمترین آپدیت های گوگل در سال 2019 بوده است که طبق ادعای گوگل بزرگترین تغییرات ایجاد شده در هسته گوگل طی 5 سال اخیر بوده است.
گوگل به کمک این الگوریتم میتواند بسیار دقیق تر از گذشته مفاهیم عباراتی را که کاربران سرچ می کنید درک کرده و در واقع این الگوریتم محور تحول سئو در آینده خواهدبود بنابرین ضروریست تا بدانید که چگونه باید وبسایت خودتان را برای الگوریتم برت بهینه سازی کنید .
دو الگوریتم رنک برین و برت وظایف مشخصی در جهت کمک به گوگل دارند و در واقع نیازی نیست تا برای بهینه سازی سایتتان برای این دو الگوریتم کار خاصی انجام دهید. تنها کافیست همانند گذشته برای کاربر محتوا ی باکیفیت و منحصر به فرد تولید نمایید زیرا با اجرا و پیاده سازی این الگوریتم، گوگل محتوای شما را بهتر متوجه خواهد شد .
تاثیرالگوریتم BERT بر سئوی سایت :
طبق آمار ثبت شده در سال 2018 تقریبا 88 درصد مارکترها به سئو اعتقاد داشته و آن را از ارکان اصلی در دیجیتال مارکتینگ میدانند.
در سال 2019 تقریبا 97 درصد از مارکترها به اهمیت این موضوع پی برده و آن را پذیرفته اند.
الگوریتم BERT بر خلاف بسیاری از الگوریتمها و بروزرسانی های دیگر گوگل سایتهای زیادی را تحت تاثیر قرارنداده است اما با این وجود وبمستران راهکار خاصی برای جلوگیری از آن ندارند.
اما الگوریتم BERT بدون شک سایتهایی را تحت تاثیر قرار میدهد که در محتواهای خود کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده کرده و یا اینکه با تولید محتوایپبی کیفیت سعی در فریب دادن موتورهای جستجو دارند.
بریتنی مولر ی از متخصصین سئو MOZ اعلام کرده که افراد زیادی حتی مهندسین گوگل، در رابطه با این مدل اطلاعات زیادی نداشته اما استفاده از NLP یعنی برجسته کردن تقریبا 20 درصد تاثیر گزار خواهد بود ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه این مدل بر نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود .
البته بریتنی مولر اشاره کرده است که BERT ارتباط خوبی با عکس و ویدیو برقرار میکند بنابرین شما میتوانید با تولید محتوای ویدیویی و ایجاد عکس های اختصاصی ، به فهم بیشتر محتوا برای الگوریتم برت کمک کنید .
و باعث شوید تا بِرت یا رنک برین، این محتوا را بهتر درک کرده در نهایت صفحه شما در رتبه بهتریقرار گیرد.
نکات مهم الگوریتم BERT :
- اگر از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده کنید احتمال جریمه شدن توسط برت زیاد خواهند شد.
- کلمات کلیدی Long-Tail موثرتر بوده و بهتر جواب میدهند .
- تالیف کردن محتوا بهتر از ترجمه کردن صرف آن است.
- استفاده از محتوای مرتبط تاثیر به سزایی بر کسب رتبه خواهد داشت .
به طور کلی و خلاصه الگوریتم BERT را گوگل ایجاد کرده تا صاحبان وبسایت ها متوجه شوند برای کاربران محتوا تولید کنند نه موتورهای جستجو . بنابرین اگر هدف اصلی شما به عنوان وب مستر و یا صاحب کسب و کار جلب نظر و رضایت کاربران است مطمئن باشید که به مرور زمان به جایگاه مناسبی در سئو دست خواهید یافت .