مقالات مفید و کاربردی در زمینه سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی وبسایت و ..

  • ۰
  • ۰

 

لینک های نوفالو (Nofollow)

کاربرد استفاده از لینک های خارجی برای ارجاع دادن یک صفحه  از سایت به  صفحه یا دامنه ای دیگر ( (مثل سایت های مرجع و مرتبط با سایت مبدا از نظر موضوعی )  میباشد که از شاخص های مهم رتبه بندی در سئو به شمار میروند .

لینک هایی که نیاز است  که از تگ نوفالو در آن ها استفاده شود شامل موارد زیر میباشد :

  • لینک دادن به  منابعی با محتوای غیر قابل اطمینان
  • لینک های معروف به لینک  اسپانسری (تبلیغاتی)
  • لینک دادن به  محتواهایی که توسط کاربران ایجاد می شود( UGC  )چون ممکن است این محتواها  از کنترل شما خارج شوند .
  • لینک دهی به قسمت  های " ورود به سیستم" و یا " ثبت نام" که بودجه خزش (crawl budget) سایت شما را هدر خواهد داد. 
  •  

متا تگ Robots

به کمک متا تگ Robots با محتوای “noindex” میتوانید به موتورهای جستجو فهمانده که نمیخواهید یک صفحه را ایندکس کنید. اگر چه این تگ در رتبه بندی صفحه شما  مستقیما تاثیر نداشته اما  به موتورهای جستجو میگویید که در  ارزشیابی کلی سایت چنین صفحاتی را لحاظ کند یا نه  که در صورت noindex شدن در نتایج SERP 

نمایش داده نخواهد شد . 

 

تگ لینک "rel="Canonical

 

از تگ لینک  "rel="Canonical  در مواقعی میتوانید استفاده کنید که 

 چندین صفحه با  آدرس های اینترنتی (URL) متفاوت که محتوای نسبتا مشابهی دارند داشته که یک موضوع را پوشش میدهند  و میخواهید به موتور جستجو بفهمانید تا بهترین صفحه ای که تصمیم به نمایش آن در نتایج را دارید ایندکس کرده و اعتبار صفحات دیگر را به این صفحه مد نظر شما منتقل نماید 

 

اسکیما مارک آپ (Schema Markup)

    از تکنیک های خوب و تاثیرگزار برای  سازمان دهی و چینش  اطلاعات در صفحات وب اختصاص دادن  تگ های اسکیما به عناصر صفحه  میباشد که  باعث به وجود آمدن یک اسپینت SERP غنی از اطلاعات برای صفحه ی ما میشود و برای کاربران هم مفید و جذاب خواهد بود و همینطور  باعث افزایش CTR , و کاهش نرخ پش از صفحه میشود .
      متا تگ های شبکه های اجتماعی
       
      اگر میخواهید بدانید صفحات شما هنگام اشتراک گزاری در رسانه های اجتماعی چگونه کنترل میشوند میتوانید از اپن گراف ها (Open Graph)  هایی که اولین بار توسط فیسبوک معرفی شدند و اکنون توسط لینکدین همبه رسمیت شناخته شده اند استفاده نمایید .

         

        تگ های اصلی که در  اپن گراف ها قرار میگیرند: 

        og:title - در این قسمت عنوانیکه می خواهید هنگام لینک صفحه شما نمایش داده شود قرار دهید.

        og:url  URL یا آدرس صفحه را قرار دهید.

        og:description - توضیحات صفحه را در این قسمت  قرار دهید( فیس بوک در این قسمت محدودیت داشته و فقط امکان نمایش 300 کاراکتردارد.)

        og:image -  باید URL تصویر مدنظرتان که  هنگام لینک صفحه شما نمایش داده میشود را  قرار می دهید.

         

        یادگیری اصولی سئو و دیجیتال مارکتینگ در  آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام

        • ۹۹/۰۵/۱۴
        • yegane akhavan

        تگ های مهم سئو

        نظرات (۰)

        هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

        ارسال نظر

        ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
        شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
        <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
        تجدید کد امنیتی