مقالات مفید و کاربردی در زمینه سئو،دیجیتال مارکتینگ،طراحی وبسایت و ..

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

الگوریتم موش کور چیست ؟

 الگوریتم موش کور نامی است که به آپدیت الگوریتم رتبه بندی لوکال سئو یا جستجوی محلی گوگل داده شده است و هدف گوگل از این الگوریتم دیده شدن کسب و کارهایی است که درنتایج لوکال دیده نمیشوند.

این آپدیت گوگل هم همانند سایرآپدیت ها در جهت رفع باگ و مشکل ایجاد شده است . مشکلی که باعث آسیب رساندن به کسب وکارهای محلی قرارگرفته در حومه شهر میشده است زیرا

ازآن جایی که این کسب و کارهای محلی درمحدوده مشخص شده گوگل مپ برای هر شهر قرار نداشته و به طبع آن  در نتایج گوگل نمایش داده نمیشدند رتبه مناسبی هم کسب نخواهند کرد و آسیب خواهند دید بنابرین به کمک این الگوریتم فیلتری برای این کسب و کارها ایجاد شده تا در بستر موتور جستجو دیده شوند و نتیجه این امر هم رقابتی تر شدن لوکال سئو بوده است .

تاثیرات الگوریتم موش کور گوگل :

نمایش نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربری که سرچ میکند .

 براساس تنوع و ترتیب کلمات کلیدی که جستجو میشود نتایج تغییر خواهند کرد .

             مشاغلی که بیش از یک جایگاه در گوگل مپ برای یک مکان دارند فیلتر آدرس برایشان اعمال خواهد شد.

شرکت هایی که خارج از محدوده شهر فعالیت نموده  اما خدمات خود را درون شهرها ارائه میکنند هم در نتایج جستجو محلی نمایش داده میشوند .

گفته شده دو بخش دردرون الگوریتم موش کور وجود داشته که عملکرد آن ها بر روی گوگل مپ و لیست نتایج ارگانیک گوگل میباشد.

 

 

 

  • yegane akhavan
  • ۰
  • ۰

از مهمترین و اصلی ترین سوالات هر سئو کار و وبمستری این است که چگونه و با رعایت کدام فاکتور میتوان رتبه بهتری از گوگل گرفت در پاسخ به این سوال باید بگوییم به طورکلی گوگل 3 فاکتور را بیشتر مورد توجه قرار داده و مهم تراز مابقی موارد  ارزیابی مینماید. اگرچه پیش بینی میشود گوگل بیش از 200 فاکتور را جهت ارزیابی وبسایت ها  در الگوریتم های خود اعمال کرده و مد نظر قرار داده است که از این بین برخی از فاکتورها به اثبات رسیده‌ و برخی همچنان مورد بحث ‌و‌‌ بررسی هستند.

سه فاکتورمهم و اصلی رتبه بندی در گوگل :

  1. لینک بیلدینگ 
  2. محتوا ی صفحات 
  3. رنک برین

همانطور که میدانید تولید محتوا و داشتن یک تقویم محتوایی از موضوعات مهم و  بسیار کلیدی در دنیای سئو میباشد ولی عوامل بسیار زیاد دیگری هم  در تکمیل پروسه تولید محتوا تاثیرگزار میباشند .

مواردی همچون پیدا کردن قصد کاربر، تحقیق و بررسی کلمات کلیدی ، به کار بردن عوامل گرافیکی جذاب و خاص در محتوا، تولید محتوای جذاب صوتی و ویدیویی، لینک بیلدینگ مناسب و  اصولی و نوشتن محتوای گوگل پسند و کاربرپسند همه فاکتورهایی هستند که در کنار یک  محتوای مناسب و فوق العاده شما را بدون شک در صدر نتایج گوگل قرار خواهد داد . 

 

شاید در ابتدا درک مفهوم محتوای مخاطب محور برایتان سخت باشد ولی باید بدانید این تعریف  ماهیت بسیار ساده ای  دارد.

برای درک آن تنها کافیست خود را جای  صاحب کسب و کاری که تصمیم به سئو سایت خود داشته قراردهید و ببینید در این شرایط چه عنوانی را برای تولید محتوای خود انتخاب میکنید تا توجه مشتریانتان را بیشتر جلب نموده و ترافیک بیشتری را بگیرید .

اگر محتوایی تولید کنید که کاربران آن را جستجو کرده و آن ها را به سوالشان برساند و با رعایت سایر فاکتورهایی که ذکر شد بدون شک مخاطبان بیشتری شما را میبینند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ و سئو

  • yegane akhavan
  • ۰
  • ۰

الگوریتم برت BERT  از بزرگ ترین و مهمترین آپدیت های گوگل در سال 2019 بوده است که طبق ادعای گوگل بزرگترین تغییرات ایجاد شده در هسته گوگل طی 5 سال اخیر بوده است.

  گوگل به کمک این الگوریتم میتواند بسیار دقیق تر از گذشته مفاهیم عباراتی را که کاربران سرچ می کنید درک کرده و  در واقع این الگوریتم محور تحول سئو در آینده خواهدبود بنابرین ضروریست تا بدانید که چگونه باید وبسایت خودتان را برای الگوریتم برت بهینه سازی کنید .

 

 دو الگوریتم رنک برین و برت وظایف مشخصی در جهت  کمک به گوگل دارند و در واقع نیازی نیست تا برای بهینه سازی سایتتان برای این دو الگوریتم کار خاصی انجام دهید. تنها کافیست همانند گذشته برای کاربر محتوا ی باکیفیت و منحصر به فرد تولید نمایید زیرا با اجرا و پیاده سازی این الگوریتم، گوگل محتوای شما را بهتر متوجه خواهد شد .

تاثیرالگوریتم  BERT بر سئوی سایت  :

طبق آمار ثبت شده در سال 2018 تقریبا 88 درصد مارکترها به سئو اعتقاد داشته و آن را از ارکان اصلی در دیجیتال مارکتینگ میدانند.

در سال 2019 تقریبا 97 درصد از مارکترها به اهمیت این موضوع پی برده و آن را پذیرفته اند.

الگوریتم BERT بر خلاف بسیاری از الگوریتم‌ها و بروزرسانی های دیگر گوگل سایت‌های زیادی را تحت تاثیر قرارنداده است اما با این وجود وبمستران راهکار خاصی برای جلوگیری از آن ندارند.

اما الگوریتم BERT بدون شک سایتهایی را تحت تاثیر قرار میدهد که در محتواهای خود کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده کرده و یا اینکه با تولید محتوایپبی کیفیت سعی در فریب دادن موتورهای جستجو دارند.

بریتنی مولر ی از متخصصین سئو  MOZ اعلام کرده که افراد زیادی حتی مهندسین گوگل، در رابطه با این مدل اطلاعات زیادی نداشته اما استفاده از NLP یعنی برجسته کردن تقریبا 20 درصد تاثیر گزار خواهد بود  ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه این مدل بر نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود .

البته بریتنی مولر اشاره کرده است که BERT ارتباط خوبی با عکس و ویدیو برقرار میکند بنابرین شما میتوانید با تولید محتوای ویدیویی و ایجاد عکس های اختصاصی ، به فهم بیشتر محتوا برای الگوریتم برت کمک کنید .

و باعث شوید تا بِرت یا رنک برین، این محتوا را بهتر درک کرده در نهایت صفحه شما در رتبه بهتریقرار گیرد.

 

نکات مهم الگوریتم BERT :

  • اگر از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده کنید احتمال جریمه شدن توسط برت زیاد خواهند شد.
  • کلمات کلیدی Long-Tail موثرتر بوده و بهتر جواب میدهند .
  • تالیف کردن محتوا بهتر از ترجمه کردن صرف آن است.
  • استفاده از محتوای مرتبط تاثیر  به سزایی بر کسب رتبه خواهد داشت .

به طور کلی و خلاصه الگوریتم BERT را گوگل ایجاد کرده تا صاحبان وبسایت ها متوجه شوند برای کاربران محتوا تولید کنند نه موتورهای جستجو . بنابرین اگر هدف اصلی شما به عنوان وب مستر و یا صاحب کسب و کار جلب نظر و رضایت کاربران است مطمئن باشید که به مرور زمان به جایگاه مناسبی در سئو دست خواهید یافت .

 

  • yegane akhavan
  • ۰
  • ۰

لوکال سئو باعث افزایش فروش کسب و کارهای بصورت محلی می شود در اصل لوکال سئو روندی برای بهینه‌سازی سایت شما برای بهبود جایگاه آن در نتایج جستجوی محلی گوگل یا مکان جغرافیایی کاربران است.

امروزه لوکال سئو کلمه ای است که بسیار شنیده می‌شود و خیلی از کسب و کارهای کوچک بدنبال این هستند تا بتوانند با استفاده از سئو لوکال، جایگاهی برای خود در نتایج جستجو پیدا کنند .

گوگل در الگوریتم لوکال از این فاکتورها برای رتبه بندی در نتایج استفاده می‌کند:

  • درخواست کاربر
  • مکان کاربر
  • مرتبط بودن درخواست کاربر
  • اهمیت و برتری کسب و کار شما

استراتژی لینک بیلدینگ برای سئو لوکال متفاوت از استراتژی ساخت لینک برای سئو عادی است و برای سئو محلی باید از سایت‌هایی که مانند شما در همان موقعیت جغرافیایی مشغول به کارند بک لینک بگیرید.
 

برای انجام سئو محلی یا Local SEO اولین قدم شناخت مشتریانتان است. باید بدانید مشتریان شما از کدام منطقه جغرافیایی هستند و سپس بر اساس آن اقدامات سئو را انجام دهید. به همین سادگی!
اما اجرای کامل لوکال سئو به سادگی تعریف آن نیست. با  همراه باشید با تعریف دقیق و تکنیک‌های لوکال سئو.

  • yegane akhavan