لینک های نوفالو (Nofollow)
کاربرد استفاده از لینک های خارجی برای ارجاع دادن یک صفحه از سایت به صفحه یا دامنه ای دیگر ( (مثل سایت های مرجع و مرتبط با سایت مبدا از نظر موضوعی ) میباشد که از شاخص های مهم رتبه بندی در سئو به شمار میروند .
لینک هایی که نیاز است که از تگ نوفالو در آن ها استفاده شود شامل موارد زیر میباشد :
- لینک دادن به منابعی با محتوای غیر قابل اطمینان
- لینک های معروف به لینک اسپانسری (تبلیغاتی)
- لینک دادن به محتواهایی که توسط کاربران ایجاد می شود( UGC )چون ممکن است این محتواها از کنترل شما خارج شوند .
- لینک دهی به قسمت های " ورود به سیستم" و یا " ثبت نام" که بودجه خزش (crawl budget) سایت شما را هدر خواهد داد.
متا تگ Robots
به کمک متا تگ Robots با محتوای “noindex” میتوانید به موتورهای جستجو فهمانده که نمیخواهید یک صفحه را ایندکس کنید. اگر چه این تگ در رتبه بندی صفحه شما مستقیما تاثیر نداشته اما به موتورهای جستجو میگویید که در ارزشیابی کلی سایت چنین صفحاتی را لحاظ کند یا نه که در صورت noindex شدن در نتایج SERP
نمایش داده نخواهد شد .
تگ لینک "rel="Canonical
از تگ لینک "rel="Canonical در مواقعی میتوانید استفاده کنید که
چندین صفحه با آدرس های اینترنتی (URL) متفاوت که محتوای نسبتا مشابهی دارند داشته که یک موضوع را پوشش میدهند و میخواهید به موتور جستجو بفهمانید تا بهترین صفحه ای که تصمیم به نمایش آن در نتایج را دارید ایندکس کرده و اعتبار صفحات دیگر را به این صفحه مد نظر شما منتقل نماید
اسکیما مارک آپ (Schema Markup)
تگ های اصلی که در اپن گراف ها قرار میگیرند:
og:title - در این قسمت عنوانیکه می خواهید هنگام لینک صفحه شما نمایش داده شود قرار دهید.
og:url URL یا آدرس صفحه را قرار دهید.
og:description - توضیحات صفحه را در این قسمت قرار دهید( فیس بوک در این قسمت محدودیت داشته و فقط امکان نمایش 300 کاراکتردارد.)
og:image - باید URL تصویر مدنظرتان که هنگام لینک صفحه شما نمایش داده میشود را قرار می دهید.
یادگیری اصولی سئو و دیجیتال مارکتینگ در آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام